Intensieve 1 op 1 coaching
Hier vind je onze werkwijze voor de 1 op 1 begeleiding van leerlingen.
Een intakegesprek voor een prettige samenwerking
Voordat je bij ons aan de slag gaat, nodigen wij jou en je ouder(s) uit voor een intakegesprek. We kijken samen naar jouw sterke en zwakke punten en bespreken hoe wij je kunnen helpen om jezelf te verbeteren. We proberen hierbij zoveel mogelijk over jou te leren zodat we je de beste begeleiding kunnen bieden. We bieden dan ook de MILS leerstijlen coaching aan om een goede start te maken.
Hoe begeleiden wij je?
Als jij en je ouders hebben besloten dat we je 1 op 1 gaan begeleiden, maken we een afspraak voor een vaste dag per week waarop een vaste docent in één uur per week jou gaat coachen in het zelfstandig uitvoeren van je huiswerk. In de eerste periode leren we je zelfstandig een goede planning te maken. Elke week lopen we samen met jou de planning van je huiswerk door en bespreken we de punten waar je moeite mee hebt of hebt gehad. Daar waar nodig geven we uitleg.
Aantekeningen maken, hoe doe je dat?
We leren je hoe je in de les je aandacht erbij kunt houden en op welke manier je het beste aantekeningen van de lesstof kan maken. Als je tijdens de les aantekeningen hebt gemaakt, dan bespreken we deze tijdens de coaching en geven we je tips hoe je dit verder kan verbeteren. Op basis van je aantekeningen bespreken we samen jouw voortgang voor het betreffende vak.
Samenvatting maken, hoe doe je dat?
We leggen je uit op welke manier je de lesstof slim kan samenvatten. Als je een samenvatting hebt gemaakt, bespreken we deze met jou. We geven dan aan wat je goed hebt gedaan en wat je nog kan verbeteren.
Heb je een proefwerk, toets of repetitie op je planning staan, dan nemen we samen met jou de stof door en geven we aan wat volgens ons de belangrijkste leerpunten zijn, zodat je de effectiviteit van je leren verhoogt. Overhoren doen we in overleg.
Deze vorm van begeleiding past het beste als je thuis redelijk zelfstandig kan werken en je bereid bent je één uur per week maximaal in te zetten om het leren te leren onder de knie te krijgen.